HaRI KoMuNiti 2015 - PUSAT JAGAAN TITIAN OKU NUR,RAWANG

assalamualaikum sume....

lama rasa nya x menaip mcm ni,eh tipu la tu kan menaip jugak tpi kat ofice la kan.hehehe
so this update entry agak sedih n happy,sedih sebab kita x tahu apa nasib kita pada masa akan datang,happy sbb kita dapat gembirakan orang lain. 
pada 30 October 2015 aritu ofice kita ada buat Hari Komuniti hampir 1000 kakitangan yang sertai program ini.
dekat HQ jer ada 6 group yang keluar untuk melakukan aktiviti mengikut kumpulan masing2.
aku ikut group HQ6 and kami pergi ke PUSAT JAGAAN TITIAN OKU NUR,RAWANG ni......


penghuni kat rumah ni kebanyakan nya orang tua la,yang uzur yang oku,kanak-kanak tu x sampai 10 orang pun.penghuni kat sini ada yang di hantar oleh pihak Hospital sbb xde waris dan ada jugak yang ahli keluarga sendiri yang hantar diaorg kat sini.pertama kali aku langkah kaki jejak ke rumah ini aku ada satu perasaan yang cukup halus untuk di fahami.melihat keadaan orang2 yang boleh di panggil emak duduk di rumah ini amatlah dalam maksud nya.mungkin ada di kalangan mereka yang masih ada keluarga dan di hantar kesini atas faktor2 tidak boleh menjaga,tidak berkemampuan atau apa saja alasan mereka itu tetap akan menjadi alasan untuk mereka.


gambar ni masa pagi aku dtg tu sbb aku dh janji nak bawak sarapan untuk diaorg sume,bila sampai tu sume dah tggu dah lapar hehe seronok tengok diaorg sume makan bertambah2.



ni antara penghuni yang stay kat rumah ni la.actually ramai penghuni kat sini la tp sume x dok diam kan so sush ckit nak ambik gmbr nya hehehe
banyak aktiviti yang kitaorg buat sebenarnya mengemas,tukar tikar getah mengemas dapur,dan macam2 lagi la,aku share gambar dlu erk nanti kita cerita lg 




yang pakai tudung colour orange and berdiri tu adalah pengasas rumah ni yea


















banyak dah aku belanja gmbr ni hehehe ok so sume nya amat berpuas hati dengan apa kitaorg buat that day walaupun pent tp melayan kerenah setiap penghuni di rumah ni membuatkan aku sangat gembira.sekiranya ada kelapangan aku mmg nak sangat luangkan masa lagi bersama mereka semua.



ni la gambar kenangan kami dengan diaorg semua kat rumah ni.hehehe actually ramai lagi sebenarnya but ada yang dah balik and ada jugak penghuni ni tdo 

kalo korang semua nak melawat tempat ni ke nak berikan sumbangan ke boleh la hubungi pengasas rumah ni yea : 

PENGASAS : PUAN NORMAH ADLAN 
ALAMAT : PUSAT JAGAAN TITIAN OKU NUR 
NO.78,JALAN SENTOSA,KAMPUNG MELAYU BATU 16
48000 RAWANG SELANGOR DARUL EHSAN

BOLEH HUBUNGI : 012 - 673 1816 (PN.NORMAH)
                                      011 - 2338 9413 (CIK FAEZAH)





Comments

Popular posts from this blog

BERMULALAH SEBUAH KEHIDUPAN....

< aNiAl UmMi >